Eerste plaats clubklassement VJTC 2024

3 februari 2024

Op 26-27-28/01/2024 stond het VJTC op het programma voor de geselecteerde zwemmers van 11-14 jaar. De beste 48 Vlaamse zwemmers per leeftijd mochten deelnemen aan deze wedstrijd. Voor TZT wisten 19 zwemmers zich te plaatsen voor deze wedstrijd. Voor een aantal zwemmers was dit de eerste deelname een grote wedstrijd. Bij de 11 jarige jongens wist Leon Desante de 8ste plaats te bemachtigen. Bij de meisjes 13 jaar wisten Juliette Vandekerckhove 8ste plaats, Chloë De Bruycker 2de plaats en Marry Lammens 1ste plaats zich bij de beste 8 te plaatsen. Bij de meisjes 14 jaar wist Lieze Desmet zich naar een 6de plaats te zwemmen. Bij de jongens 14 jaar kon Liam Kindt plaats 4 bemachtigen. Op de estafette 4*100m vrij meisjes 13-14 jaar werden Chloë De Bruycker, Lieze Desmet, Mary Lammens en Elloise Linskens Vlaams kampioen. De estafetteploeg met Elena Claeys, Irene Vernieuwe, Isolde Huyben en Emma Deceuninck wisten op de 4x100m vrije slag voor 11-12 jarigen een bronzen medaille te behalen. Nadat we vorige week al winnaar werden van trofee voor jeugdclub van het jaar 2023 van de stad Torhout kon het geluk niet op. Voor het tweede jaar op rij werden we eindwinnaar van het clubklassement. We hadden dit voor vertrek naar de wedstrijd niet durven dromen. Een dikke pluim voor alle zwemmers die het beste van zichzelf hebben gegeven.