West-Vlaamse kampioenen 13-14 oktober

1 november 2021

De provinciale herfstkampioenschappen in het LAGO Brugge Olympia-bad zijn een succes geworden voor de Torhoutse zwemclub Thor. De vereniging trok er met 31 competitiezwemmers naartoe en keerde met een karrenvracht medailles huiswaarts. Op de voor de Thor-zwemmers eerste competitiewedstrijd van het seizoen behaalden ze maar liefst 42 podiumplaatsen, waaronder 14 keer een gouden medaille. Zeven zwemmers werden provinciaal kampioen: Stijn Christiaens, Fien Desmet, Leendert Desmet, Lieze Desmet, Mary Lammens, driemaal Hanne Van Poucke en liefst zesmaal Levi Kindt. Ook de andere leden presteerden prima. Op de foto alle medaillewinnaars van de club met achteraan Killian Vansieleghem, Yorick Vanneste, Briek Maes, Xander Provoost, Hanne Van Poucke, Hannah Housen, Levi Kindt, Stijn Christiaens en Guillaume Van Den Bossche, op de middelste rij Simon Desmet, Leendert Desmet, Aurianne Koolen, Fenna Van Haverbeke, Louise Lammens en Korneel Housen, en vooraan Fien Desmet, Kaat Maes, Lieze Desmet en Mary Lammens. (foto JS)